Mé zkušenosti a cíle
Finance, účetnictví, daně, informační systémy a management jsou hlavní disciplíny mé dvacetileté pracovní praxe. Pozice finančního ředitele jak ve velkých, tak středních firmách
mi poskytla mnoho užitečných zkušeností s řízením financí a managementem obecně. Své zkušenosti nyní nabízím majitelům či ředitelům firem, které se rychle rozvíjejí nebo se náhle ocitly v problémech.
Od jisté velikosti firmy nelze hladce a efektivně fungovat bez funkční a smysluplné organizační struktury, přesně definovaných pravidel fungování a nastavení kontrolních procesů. Zejména pak rychle se rozvíjející společnosti potřebují současně rozvíjet i organizační strukturu a systém řízení. Jinak hrozí, že firmu ovládne chaos. Zaměstnanců je málo, začínají být přetížení a přestávají dobře plnit své úkoly. Zejména pokud neznají dobře své povinnosti a nemají dostatečné kompetence.
Motivovaní a výkonní zaměstnanci však mají pro úspěch firmy zásadní význam. Kromě šťastného výběru vhodných kandidátů je třeba udržovat motivaci nastavením systému benefitů, pravidelnou komunikací o cílech a výsledcích firmy, přesným nastavením kompetencí a zodpovědností pracovníků. K dosažení úspěchu a motivace všech zúčastněných vždy pomůže stanovení firemní mise a vize, což je vyjádření důvodů existence společnosti a formulace jejích dlouhodobých cílů.
Finanční management a ekonomická vyhodnocování jsou hlavním nástrojem k dosažení dlouhodobých cílů firmy. Ať už je to sledování finanční situace a získávání potřebných finančních zdrojů, vyhodnocování nákladů a ziskovosti, hodnocení investic či vyhodnocování skutečně dosažených výsledků proti plánu, všechny tyto činnosti přispívají k lepšímu řízení firmy a umožňují majitelům a manažerům provádět správná strategická rozhodnutí, která posunují posunují vpřed. Pravidelné sledování nákladů je podmínkou jejich postupného snižování. Viditelné výsledky přináší provádění výběrových řízení na dodavatele. Maximalizaci výnosů zajistí sledování pohledávek a efektivní systém jejich vymáhání. Předcházet vzniku nedobytných pohledávek pomáhá systém kreditních limitů.
Krizový management je třeba uplatnit ve chvíli, kdy firma přestává plnit své cíle a ztrácí pozici na trhu. Pro provedení nezbytných změn a přeorientování na nový sortiment či nové trhy potřebuje společnost dostatek času; přitom však v této době musí přežít. Pomocí krizového managementu, tedy pevnějšího řízení s omezením běžných kompetencí a zvýšenou kontrolou nákladů, je možno firmu provést obtížným obdobím a umožnit jí tak přechod k novým cílům a novým zákazníkům.
Krátkodobý management je naopak možností pro majitele či ředitele stabilních firem, kde je třeba udržet dohled nad chodem společnosti v době dovolené či dlouhodobější nepřítomnosti. Není pak třeba trávit bezesné noci ve strachu, co se ve firmě děje, či se omezovat neustálým dohledem na dálku a mnoha telefonáty s podřízenými.
Podmínkou pro úspěch spolupráce ve všech výše uvedených činnostech je vzájemná
důvěra mezi poskytovatelem služby a klientem. Dosažení takové důvěry a vybudování dlouhodobého pracovního vztahu, který bude přínosem pro obě strany, je mým
hlavním cílem.
Neustálé zdokonalování a rozvoj jsou nejen hnacím motorem úspěchu, ale také zárukou spokojenosti všech, kteří se na dosaženém úspěchu podíleli.
Mé profesní zaměření
Finance, Controlling, Účetnictví, Daně, Pojištění, SAP, Management, Organizace firmy, Personalistika
Působila jsem ve společnostech
- v chemickém průmyslu
- v potravinářském průmyslu
- ve správě a pronájmu nemovitostí
- velkých – s obratem 5 mld. Kč
- středních – kolem 1 mld. Kč
- se zahraničním vlastníkem
- čistě tuzemských
Praxe CFO ve společnostech:
- SPOLANA a.s.
- Kostelecké uzeniny a.s.
- Podravka – Lagris a.s.
- KLEPIERRE MANAGEMENT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.
Co mám ráda
- rozvoj a zdokonalování
- profesionalitu a jasná pravidla
- práci s lidmi a efektivní komunikaci
- poctivost a zodpovědnost
Vzdělání
- VŠE Praha – katedra finance
- 1.stupeň Certifikace účetních
- Manažerský kurz SPOLANA a.s.
- Leadership GRID seminář
- Systém hodnocení a motivace zaměstnanců – Krauthammer
- Základy marketingu – ICV Institut